Nya sidan i Kundportalen visar hur ditt kontor presterar på Hemnet

Under nya sidan “Besök & intresse” i Kundportalen ser du hur annonserna för ditt kontor presterar och hur många som visat intresse på Hemnet. Vi har samtidigt även lanserat en ny sida där kan få mer information om Hemnets produkter för bostadssäljare.

Den uppmärksamme kanske har lagt märke till att det dykt upp två nya sidor i Kundportalen under april och maj. Den första sidan heter “Paket och Produkter”.

Här hittar du en massa information om vad marknadsföringspaketen Hemnet Bas, Hemnet Plus och Hemnet Premium innehåller och hur de fungerar. Här kan du också lära dig mer om till exempel Hemnet Live, Hemnets Provisionsavtal för tilläggsprodukter och skillnaden mellan Raketen och Mäklartipset.

Nya sidan visar hur kontoret presterar

För att göra det enklare för ditt mäklarkontor att se hur era annonser presterar på Hemnet finns det nu även en helt ny sida med statistik i Kundportalen – “Besök & Intresse”. Henrik Agardh, som är ansvarig för mäklarprodukter på Hemnet, berättar mer.

Vad hittar jag som mäklare under Besök & intresse?
– Just nu hittar du hur många besök kontorets annonser fått månadsvis. Du kan också se hur många som visat intresse för annonserna genom statistik för sparade visningstider och sparade objekt, och inte minst hur många kontakter som kommit till mäklarkontoret från Hemnets besökare, till exempel via SMS eller onlinevisningar. 

Hur skiljer sig Besök & Intresse åt från Andelsstatistiken?
– Andelsstatistiken, som ingår i Hemnet Business, fokuserar mer på marknadsandelar medan Besök & intresse mer handlar om att se hur kontorets annonser presterar och konverterar på Hemnet.

Varför ska man hålla koll på Besök & intresse?
– På sidan finns data och information som blir en tydlig värdemätare för hur det går för kontoret. Det kan hjälpa till att se trender och bli ett jättebra beslutsunderlag för marknadsföringsaktiviteter och ens strategi på Hemnet. 

Kommer det att komma fler funktioner på sidan framåt?
– Absolut, det här är bara början. Nästa steg blir att visa hur många besök som kommer från Mäklartipset och Raketen. Och att kunna välja mer fritt på datum istället för att endast kunna se data månad för månad. Längre fram kommer man också att kunna gå ner och se data per annons och per mäklare. Målet är helt enkelt att det här ska bli ett bra kompletterande verktyg för både kontoren och mäklarna i sitt dagliga arbete.