Hemnet Premium förstärks med tre nya betafunktioner

Hemnets största marknadsföringspaket blir nu ännu större. Från och med den 8 juli förstärks Hemnet Premium med tre nya betafunktioner, som vi ska testa under sommaren för att därefter utvärdera. Funktionerna är: en kostnadsfri Raketen, två miniatyrbilder i annonsen och en prioriterad plats högst upp i resultatlistan, bland andra annonser som publicerats samma dag som säljarens.

Hemnet Premium är Hemnets största marknadsföringspaket. Utöver alla funktioner och fördelar som ingår i Hemnet Plus får säljaren två veckors extern marknadsföring på Facebook, Instagram och en lång rad sajter inom Googles nätverk.

Den externa kampanjen baseras på Hemnets unika data och kan ge så mycket som 50% fler besök under kampanjperioden. Med Hemnet Premium visas även mäklarens namn och bild på annonsen utanför Hemnet, vilket ger massvis med extra marknadsföring för mäklaren

Tre nya betafunktioner

För att göra större skillnad mellan Hemnet Plus och Premium – och för att förstärka den redan fina effekten av Hemnet Premium – testar vi från och med den 8 juli tre nya betafunktioner i marknadsföringspaketet (testet pågår under hela sommaren):

1. Två miniatyrbilder i resultatlistan

Hemnet Premium-annonsen blir totalt 70% större än en vanlig Bas-annons när säljaren nu får två ytterligare mindre bilder under den större huvudbilden, för att snabbare ge besökaren en bättre bild av bostaden.

2. Prioriterad plats bland alla annonser publicerade samma dag

Över 90% av hemnets besökare sorterar på “nyast först”, där annonserna visas gruppvis dag för dag i kronologiskt ordning. Vid alla dessa sökningar hamnar annonsen högst upp i resultatlistan under den dagen då den publicerats, så att annonsen känns aktuell längre. Annonsen får den prioriterade platsen först från och med dag två, för att den inte ska konkurrera med nypublicerade annonser som redan organiskt ligger högst upp i resultatlistan.

Exempel (vid sortering på ”nyast först”): En annons publiceras på måndagen. Under hela måndagen ligger annonsen högst upp i resultatlistan, under ”Idag”. Under tisdagen har annonsen flyttats ner i resultatlistan, och ligger nu under ”Igår”.

Beroende på tidpunkten då den publicerades, och hur många andra som publicerats samma dag, hade annonsen redan kunnat ligga långt ner i listan över de som publicerades under måndagen. Men med Hemnet Premium hamnar annonsen från och med dag två på Hemnet högst upp bland alla annonser som publicerades under måndagen och som alltså nu ligger under ”Igår”.

Om flera Premium-annonser som publicerats samma dag visas i samma sökning, kommer den som publicerats tidigast att hamna högst upp för den aktuella dagen.

3. En kostnadsfri Raketen

Säljaren får en Raketen som när som helst kan aktiveras från Säljkollen, så att de kan driva ännu mer trafik till annonsen.

Tre viktiga saker att känna till för dig med kunder som har Hemnet Premium  

1. Vi ser till att alla säljare som redan har en annons med Hemnet Premium också får tillgång till de nya betafunktionerna.

2. Vi kommer att mejla alla säljare med Hemnet Premium för att informera om uppdateringen och om att de när som helst från och med den 8 juli kan aktivera sin kostnadsfria Raketen via Säljkollen. Om säljaren redan har en aktiv Raketen behöver kampanjtiden för den först gå ut innan säljaren kan aktivera sin kostnadsfria Raketen.

3. De två extra miniatyrbilderna vi nu lägger till hämtar vi automatiskt in från bildspelet (bild nummer två och tre). Besök ditt mäklarsystem och ändra ordning på bilderna om du vill att andra bilder ska visas här istället.