Nytt utseende på projektsidor i Hemnets kundportal

Vi har förbättrat och uppdaterat utseendet för projektsidor i Hemnets kundportal. Den nya designen ger dig en bättre överblick över bostäder som är kopplade till ditt projekt. Bland annat har vi lyft fram bilder för varje framhävd projektenhet och gjort det tydligare att se hur många och vilka projektenheter som går att framhäva.

Exempel på en projektsida i Hemnets kundportal.

Här går vi igenom vad som är nytt för projektsidorna i Hemnets kundportal.

1. Bilder för bättre överblick
Nu finns det bilder på dina framhävda projektenheter. Det gör att du snabbt kan se vilken bild som används som startbild till annonsen, utan att du behöver besöka objektsidan på Hemnet.

2. Se annonspaket och tillval
Se vilka projektenheter som har uppgraderat till annonspaketen Hemnet Plus eller Premium. Du kan även se om du aktiverat Raketen för någon av dina framhävda projektenheter. Du hittar även direktlänkar till köp av Hemnets annonspaket Hemnet Plus, Premium, samt Raketen.

3. Projektenheter sorteras i storleksordning
Nu sorteras dina projektenheter i storleksordning, från minst antal rum till störst antal rum. Under varje enhet ser du även storlek och bostadens pris, samt antal besök annonsen har på Hemnet.

4. Se antal projektenheter som går att framhäva
På sidan ser du hur många projektenheter totalt som går att framhäva till resultatlistan på Hemnet. Du kan annonsera upp till fem projektenheter i resultatlistan på Hemnet. Framhävda projektenheter kan bytas ut och uppdateras via ditt mäklarsystem.

5. Antal dagar innan du kan förnya annonsen
Du kan förnya projektenheter 30 dagar efter första publiceringsdag som din projektenhet blivit framhävd – utan att du behöver avpublicera. På projektsidan ser du antal dagar det är kvar tills du kan förnya, och vilka projektenheter som är redo att förnyas.

6. Se din fakturainformation
Under fliken “Fakturainformation” i Kundportalen kan du se vilka projekt och enheter som redan har fakturerats, och du kan även se kommande fakturor.

7. Referens på månadsfaktura
Lägg till en egen fakturareferens på din månadsfaktura för varje projekt som innehåller prenumeration, framhävning och förnyelse under fliken ”Säljarinformation” i Kundportalen.

Kontakta gärna vår kundservice på support@hemnet.se, eller ring oss på 0775-17 00 00 om du vill ha hjälp.