Få svaren på de tre vanligaste frågorna till Hemnets kundservice!

Varje dag hjälper Hemnets kundservice till att besvara frågor från besökare, säljare och fastighetsmäklare, via telefon, mejl och chat. Nu har vi samlat de tre vanligaste från mäklare. Kan du svaren?  

1. Hur gör jag som mäklare för att förnya en bostadsannons?

Vi får många frågor kring hur man som mäklare går tillväga för att förnya en annons på Hemnet. I en artikel från början av året går vi igenom hur du förnyar dina annonser– steg för steg!

2. Hur gör min kund för att betala sin bostadsannons senare?

I slutet av oktober lanserade Hemnet den efterfrågade möjligheten för säljare att välja att betala annonskostnaden direkt, eller skjuta på betalningen tills annonsen avpublicerats från Hemnet.

Eftersom det här är en relativt ny möjlighet är det kanske inte så konstigt att det fortfarande trillar in frågor från mäklare om hur det går till. I den här artikeln förklarar vi hur din säljare gör!

3. Hur gör jag för att min säljare ska få kostnadsfri förnyelse i Hemnet Premium?

För att hjälpa bostadssäljare på en svårare marknad lade Hemnet våren 2022 till kostnadsfri förnyelse i Hemnet Premium.

Men för att säljaren ska få med fördelen i sitt annonspaket behöver han eller hon uppgradera till Premium inom sju dagar från att annonsen publicerades första gången. På vår nyhetssida för mäklare hittar du en artikel med mer information om hur förnyelse i Premium fungerar!

Har du några andra frågor än de här tre? Då är du förstås också välkommen att kontakta Hemnets kundservice, på 0775-17 00 00 eller via support@hemnet.se!