Uppdatera användare i Hemnets kundportal

I Hemnets kundportal kan du enkelt administrera ditt konto och dina användare för din annonsering på Hemnet. För att vi ska kunna förse dig med relevant information och ge dig de bästa förutsättningarna för din annonsering, är det viktigt att du uppdaterar dina användare och samarbetspartners för ditt konto i Kundportalen.

För att din annonsering på Hemnet ska fungera så bra som möjligt, är det viktigt att du som använder Kundportalen har ett uppdaterat konto. 

Till exempel att varje användare har rätt behörighet kopplad till din organisation, för att vi ska kunna skicka produktnyheter, ändringar i produkten eller annan viktig information kring din annonsering. Genom att hålla dina användare uppdaterade så kan vi enkelt förse dig med rätt information, till rätt användare.

Behörighet och roller i Kundportalen

Du kan uppdatera ditt konto i Kundportalen i fliken “Kollegor” under “Administrera”. Där ser du en lista på alla dina kontakter och deras roller. Här kan du även lägga till eller ta bort användare på ditt konto.

Det finns sex roller med olika behörighet i Hemnets kundportal. Rollerna avgör till exempel vem som har tillgång till statistik, se bokningar eller godkänna annonser.

I Hemnets kundportal kan du se behörighet per roll och vad det betyder. Du hittar det under ”Profil & inställningar”, i fliken “Kontor & roller”.

Inställningar för utskick

I Kundportalen under ”Profil & Inställningar” i fliken ”Inställningar” kan du snabbt få en överblick och välja vilken typ av information du vill få skickad från oss, som till exempel slutstatistik och information kopplat till nybyggnadsprojekt, eller produktuppdateringar och nyhetsbrev från Hemnet.

Om du är medlem i flera organisationer kan du även välja vilka organisationer du vill få uppdateringar kring från Hemnet.

Logga in och uppdatera ditt konto i Kundportalen.