Lär dig allt om Hemnets annonspaket och tilläggsprodukter i Kundportalen

För att du som mäklare lättare ska kunna förstå, sälja in och förklara Hemnets annonspaket och tilläggsprodukter har vi nu uppdaterat Kundportalen med en massa matnyttigt innehåll.

Hur fungerar social media-paketet i Hemnet Premium? Vad ger egentligen Raketen för resultat? Vilka funktioner ingår i Hemnet Plus? De här frågorna och många fler hoppas vi kunna besvara i Kundportalen när sidan “Paket & produkter” nu fått ett rejält ansiktslyft.

Uppdaterade ”Paket & produkter” kommer bland annat att innehålla en överskådlig matris för alla annonspaketen.

Se video, välj paket och mycket mer

På sidan hittar du nu bland annat:

  • En kort video om hur Hemnets annonspaket Hemnets Bas, Plus och Premium funkar.
  • En paketväljare som du kan klicka runt på för att se vad de olika annonspaketen innehåller.
  • Länkar bland funktionerna som öppnar upp textrutor med ytterligare information. Här besvarar vi även de vanligaste frågorna om varje funktion som Hemnets kundservice får in.
  • Information om var du hittar alla aktuella priser, hur bostadssäljaren väljer paket och betalar och om hur Kommande fungerar på Hemnet.
Inforuta för framhävda visningsdatum, som ingår i Hemnet Plus och Premium. Varje funktion i paketen har en egen, motsvarande inforuta.

“Ger mäklarna bättre förutsättningar”

Förutom att vi sett över informationen om Hemnets annonspaket har vi även broderat ut sidorna som handlar om Förnya annons och Raketen. Här hittar du nu bland annat hur Raketen fungerar och hur produkten skiljer sig från Mäklartipset. Vi förklarar också hur Förnya annons går till, vilka fördelarna är och hur en förnyelse görs. 

Eftersom säljare som annonserar ut sin bostad till försäljning vill få så många besök som möjligt till sin annons, har vi märkt att intresset bland bostadssäljarna för våra paket och produkter är stort. För att ge mäklarna bättre förutsättningar att kunna förklara och svara på frågor kring det här kände vi att det var viktigt att uppdatera Kundportalen med mer och bättre information. Vi fortsätter kontinuerligt att utveckla Kundportalen och uppskattar all feedback kring funktionalitet, information och användarvänlighet, säger Henrik Agardh som är chef för mäklarprodukter. 

Om du har frågor eller synpunkter på vilken typ av information du skulle behöva från Hemnet, mejla oss på feedback@hemnet.se!    

Läs fler aktuella artiklar för mars