Ny designförändring ska uppmuntra Hemnetbesökare att ta kontakt med mäklare

Med ambitionen att få fler Hemnetbesökare att ta kontakt med en fastighetsmäklare, har Hemnet nu gjort en liten men effektiv designförändring – som i ett test visade sig ge 145% fler klick på att kontakta mäklaren.  

Hemnet jobbar hela tiden för att hitta nya sätt för bostadssäljare och mäklare att mötas. Ett av de senaste sätten stavas “sticky bar”. Henrik Agardh är ansvarig för Hemnets mäklarprodukter. Han förklarar:    
– Mäklarens kontaktuppgifter har helt enkelt blivit “sticky” i mobilen. Det betyder att de följer med och hela tiden syns längst ner på sidan när besökaren scrollar ner på objektsidan, istället för att ligga kvar på en fast plats högre upp.

Sticky bar:en syns här längst ner i skärmen, med en knapp för att ta kontakt med mäklaren.

Henrik Agardh fortsätter:
– Det kan låta som en rätt obetydlig förändring, men faktum är att vi i ett test under våren såg en närmare 150-procentig ökning av användare som klickade på att kontakta mäklaren i sticky bar:en än i det vanliga kontaktkortet. Det är ett bra och viktigt första steg till att ta kontakt!

Om du har synpunkter på den nya funktionen, vänligen mejla oss på feedback@hemnet.se. Har du frågor är du välkommen att höra av dig till Hemnets kundtjänst på 0775-17 00 00.