Den största skillnaden är att Billies fakturatjänst är anpassad för företag och organisationer, jämfört med Klarnas vanliga köpflöde för privatpersoner. Det ska till exempel underlätta beräkningen av kreditrisken, vilket tidigare gjorde att vissa företag nekats felaktigt i det tidigare Klarna-flödet.
En positiv nyhet med detta är även att det finns möjlighet att ange en referens på fakturan. Det hoppas vi kommer att göra det enklare att förstå fakturan och vilken annons den avser.
Hur funkar Billie?
Det innebär ingen större förändring i köpflödet, du betalar antingen via kort eller Klarna faktura.
Överst i Klarnas checkout kan du välja mellan Privatperson eller Organisation/Företag.
Om du väljer Organisation/Företag, behöver du fylla i ett organisationsnummer och sedan fylla i en registrerad adress. Nästa steg är att fylla i kontaktinformationen om personen som gör köpet. Därefter kommer Billie att dyka upp som alternativ för att slutföra ditt köp.
Under nästa år hoppas vi även kunna erbjuda möjligheten för företagskunder att välja alternativet att betala annonsen vid avpublicering (eller efter 4 månader). Det är samma tjänst som vi nyligen lanserade för privatpersoner via Klarna faktura. Vi återkommer med mer information kring detta när det närmar sig.
Vid frågor kontakta gärna vår kundservice på support@hemnet.se, eller ring oss på 0775-17 00 00.