Nya, snabbare rutinen vid felrapportering i bostadsannonsen

Vi vill göra det enklare för dig som fastighetsmäklare att ta del av input på dina annonser. Därför kommer eventuella mejl från våra besökare med synpunkter på faktafel i bostadsannonsen från och med nu att gå direkt till dig.

Besökare på Hemnet som upptäcker något de anser vara fel i bostadsannonsens beskrivning kan via en länk i annonsen välja att rapportera in felet via mejl. Tidigare har dessa mejl gått direkt till Hemnets kundservice, som därefter fått kontakta ansvarig fastighetsmäklare.

Det har resulterat i att Hemnets blivit en mellanhand och att det har tagit längre tid än nödvändigt för mäklaren att få in synpunkterna på annonsens beskrivning och kunna åtgärda eventuella fel.

Eftersom det är du som fastighetsmäklare som både ansvarar för och administrerar innehållet i dina annonser ser vi att det självklart är du som mäklare som också bör få ta del av eventuell input direkt. 

För Hemnets konstant cirka 20 000 aktiva annonser inkommer endast i snitt runt 10 synpunkter om dagen. Du som fastighetsmäklare behöver alltså inte oroa dig för en ökad volym i administration i och med denna förändring. De övriga knappvalen (att något med bostadstyp eller koordinater inte stämmer) kommer fortsatt att hanteras av Hemnets kundservice, precis som tidigare. 

Om du har några synpunkter på förändringen eller några andra frågor eller feedback, tveka inte att höra av dig till vår kundservicechef Annika Kastlund, via annika.kastlund@hemnet.se

Läs fler aktuella nyheter för april