Ingenstans i Sveriges samlas så många köpare, säljare och mäklare som på Hemnet. Och ju fler personer som upptäcker en bostad som är till salu – desto bättre förutsättningar för en lyckad affär.
Visste du till exempel att hela 63% av Hemnets besökare uppger att de inom ett år har planer på att köpa ny bostad, eller att de skulle kunna tänka sig att köpa nytt om deras drömbostad dök upp?
För att uppmärksamma värdet med Hemnets stora publik går vi under maj ut i en kampanj med fokus i Stockholm. Hemnet är den bostadsplattform i Sverige med absolut störst räckvidd och flest besökare. Det är bra att känna till när dina säljare står inför sitt livs kanske största affär och vill nå så många spekulanter som möjligt.
Bidrar till transparent marknad
Genom att göra bostadsmarknaden synlig för en stor del av den bostadsintresserade befolkningen bidrar Hemnet också till en mer transparent marknad. Att så många kan se och jämföra det som finns till salu gynnar helt enkelt alla!
Hemnets 500 miljoner besök är däremot en stor siffra som kan vara svår att greppa. För att göra den mer relaterbar har vi valt ut några av Stockholms mest välbesökta tunnelbanestationer där vi jämför hur många som besöker respektive station per dag – med hur många som besöker Hemnet varje dag.
Nå ut till alla genom en och samma annonsplats
Även om tunnelbanan är en utmärkt plats för marknadsföring, åker ju de flesta inte tunnelbana för att titta på annonser. Men till Hemnet kommer alla våra besökare faktiskt bara för att titta på (bostads)annonser.
Det är inte så dumt att kunna nå ut till i stort sett alla du vill nå genom en enda annonsplats. Och bra att veta när du ska välja marknadsföring för en bostad som är till salu!