Den 15 oktober släppte Hemnet Mäklartipsets platser för 2026. I vanlig ordning var det ett högt tryck i många av de populäraste områdena.
Att Mäklartipset är populärt är kanske inte så konstigt. Ny statistik från Hemnet visar hur effektiv produkten är när det kommer till att bygga intresse för annonserna. Så här presterar i snitt Mäklartipset*:
- 48 % fler leads till mäklaren
- 46 % fler besök till annonsen
- 29 % fler som sparar visningstiden
- 22 % fler som sparar annonsen
*Data baserar sig på sålda objekt under första halvåret 2025.
– Trots den tröga marknaden och utmaningar för mäklarkontoren såg vi ett stort intresse direkt vid släppet. Men i många områden finns det fortfarande möjlighet att boka. Därför är vårt råd att inte vänta för länge, säger Tommy Schibort, Sales Manager på Hemnet.
Tommy fortsätter:
– I vissa områden finns det inga platser bokade alls. Med en bokning i ett sådant område blir det som att man äger området helt själv, vilket betyder att man får 100 synlighet av sina annonser, hela tiden. Det är en otroligt kostnadseffektiv annonsering. Något lika prisvärt är svårt att hitta, varken på Hemnet eller någon annanstans.
Något lika prisvärt är svårt att hitta, varken på Hemnet eller någon annanstans.
Tre stora förbättringar av Mäklartipset
Inför nästa år har Hemnet gjort tre stora förbättringar av Mäklartipset. Den populära karusellen är tillbaka, synliga visningstider läggs till och den som är medlem i flera kontor får möjlighet att visa sina bostäder i andra områden än där de är belägna.
– Vi har gjort flera förbättringar baserat på den feedback vi fått från mäklare. Det känns väldigt roligt att se att det mottagits så positivt, avslutar Tommy Schibort.
Gå till Kundportalen för att se priser och lediga platser!