Hemnets nya kommunikations-koncept “Vägen hem” lanserat med reklamkampanj

Sedan starten för snart 25 år sen har vi på Hemnet sett det som vår viktigaste uppgift att göra resan att hitta ett nytt hem så enkel, effektiv och smidig som det bara går. Det är bakgrunden till “Vägen hem” – Hemnets nya kommunikationskoncept, som lanserades under september.

Vi på Hemnet tror på en öppen bostadsmarknad, som gynnar alla. Vi tycker att du som jobbar med bostadsutveckling, alla fastighetsmäklare och den som vill sälja, ska få möjlighet att nå ut till alla som vill köpa, och att de i sin tur ska få tillgång till alla tillgängliga hem. 

Vi vill göra resan att hitta ett nytt hem så enkel, effektivt och smidig som det bara går. Därför har vår idé alltid varit att samla så många bostäder och bostadsintresserade som möjligt på en och samma plats.

Bara under 2021 annonserades över 200.000 bostäder på Hemnet. Det motsvarar 9 av 10 bostäder som är till salu under ett år i Sverige.

Att så många bostadsutvecklare, fastighetsmäklare och bostadssäljare väljer att synas på Hemnet gör oss till Sveriges största bostadsportal, med tiotals miljoner besök i månaden. 

Lansering av “Vägen Hem” – vårt nya kommunikationskoncept 

Hemnet är ett av Sveriges mest välkända varumärken, men det var länge sedan vi pratade brett om rollen vi spelar på bostadsmarknaden och om det värde vi levererar.

Därför har vi sammanfattat både vad vi står för och tror på i ett nytt kommunikationskoncept, som vi hoppas ska leva under lång tid framöver.

Konceptet lanserades genom en reklamkampanj – Bostadsmarknaden i din ficka – som hade premiär i TV4 och i sociala medier den 19 september. Du hittar reklamfilmen här nedan.

Vi ser fram emot att tillsammans med Sveriges bostadsutvecklare och fastighetsmäklare få fortsätta hjälpa svenska folket att hitta vägen hem – i minst 25 år till!