I dagarna har vi lanserat två nyheter för våra annonspaket Bas, Plus och Premium (avser endast succession och projektenheter, inte projektannonsen):
- Visningstider ingår i Bas, vilket innebär att spekulanter ser visningstider direkt i sökresultatet även för Bas-annonser. Detta gör det enklare för köpare att planera sina visningar och ger ökad synlighet.
- Bildgalleri i sökresultatet för Plus och Premium, vilket blir en större förbättring av utseendet på alla annonser.
Plus-annonser visar nu tre bilder, medan Premium-annonser har fått fem bilder istället för det tidigare kollaget med tre bilder. Genom det nya bildgalleriet får spekulanter en bättre överblick av bostaden redan i resultatlistan, vilket gör det enklare att upptäcka intressanta bostäder.
I våra tester har vi dessutom sett att bildgalleriet skapar ökat intresse och fler interaktioner med annonsen hos våra besökare.

Välj vilka bilder du vill lyfta fram
För att använda bildgalleriet behöver du välja fler bilder i ditt system för både Plus- och Premium-annonser. Det fungerar precis som det gör idag för Premium-annonser med tre bilder. Annonsens layout kommer att uppdateras automatiskt, men genom att optimera urvalet av bilder kan du påverka hur bostaden presenteras.
Tänk på att välja bilder som ger en tydlig känsla av bostadens stil, ljusinsläpp och planlösning för att skapa ett så bra första intryck som möjligt för spekulanterna som letar bostad.
Förändringarna har automatiskt skett på alla redan publicerade annonser, oavsett paket.
Har du frågor? Kontakta gärna vår support genom att mejla support@hemnet.se.